Każda osoba prowadząca sklep internetowy wie, jak istotne jest odtworzenie wyglądu produktu. Klient nie ma możliwości obejrzenia towaru na żywo, toteż musi się zdać całkowicie na zdjęcia produktowe i przygotowany opis. O ile jednak tekst może być ubarwiony, o tyle fotografia produktu powinna być już atrakcyjna sama w sobie. To zadanie z pewnością zostanie zrealizowane dzięki platformie 360!
Czym są zdjęcia produktowe?
Decydując się na sprzedaż produktów online, konieczne jest możliwie dokładne odwzorowanie warunków sklepowych. Klienci przeglądając strony www nie mają możliwości dotknięcia produktu, zapoznania się z jego poszczególnymi cechami. Aby temu zaradzić, tworzone są zdjęcia produktowe, które mają za zadanie dokładnie przedstawić towar pod kątem wizualnym. Takie fotografie nie tylko prezentują element bazowy z każdej strony – często także wykonuje się sesje w trakcie użytkowania produktu.
Problemy pojawiają się w kwestii pokazania produktu w sposób możliwie atrakcyjny, zachęcający do zakupu. Klasyczne zdjęcia na białym tle lub w czarnym product boxie będą działać wyłącznie w sposób informacyjny, nie zawierając czynnika perswazyjnego. Choć rolę tą zazwyczaj pełni tekst, to atrakcyjne przedstawienie produktu znacznie lepiej przemówi do potencjalnego klienta. Wykorzystując ten fakt, warto skorzystać z nieco kreatywniejszych metod niż biała ściana lub czarny product box. Idealnie w tej roli sprawdzi się platforma 360, która umożliwia wykonanie ciekawych zdjęć i nagranie filmów promocyjnych.
Zdjęcia produktowe a platforma 360
Platforma 360 to wygodny sposób na prezentowanie produktu, który można umieścić na stronie www. Samo nagranie video może stanowić klip promocyjny stanowiący punkt wyjściowy do dalszej kampanii marketingowej. Znacznie częściej jednak platforma 360 służy do prezentacji produktu w kreatywny sposób. Produkty i usługi, które szczególnie dobrze będą wyglądać w takiej konwencji marketingowej to przede wszystkim:
- Odzież – prezentacja marynarki, topu lub koszulki sportowej z każdej strony pozwoli klientowi zapoznać się z produktem z każdej strony;
- Biżuteria – fotografia lub nagranie połączone z naturalnym ruchem modelki lub modela ukaże produkt w trakcie codziennego użytkowania;
- Kosmetyki do makijażu – ukazanie modelki z wybranym produktem i efektem po jego użyciu doskonale spełni swoją rolę promocyjną;
- Akcesoria sportowe – przy pomocy platformy 360 można nie tylko zareklamować towar, ale także przedstawić instrukcję użytkowania produktu;
- Usługi fryzjerskie – prezentacja wykonanej fryzury może stanowić zarówno reklamę samego zakładu, jak i interesujący dodatek do portfolio;
- Usługi stylistyczne – ukazanie osoby w wybranej stylizacji to bardzo dobry pomysł, by pokazać możliwości wybranej garderoby i kompetencji stylistki;
- Usługi dietetyczne – przedstawienie metamorfozy „przed” i „po” to świetny sposób na jednoznaczne pokazanie efektów pracy dietetyka i kuracjusza;
- Usługi trenera personalnego – podobnie jak przy dietetyku, tak i tu trener sportowy będzie mógł przedstawić efekty wspólnego treningu;
Platforma 360 jako wsparcie dla e-commerce
Powyższe przykłady zastosowania platformy 360 to nie jedyne branże, w których to narzędzie okaże się użyteczne. Nie ma wątpliwości, że fotografia produktowa lub klipy video nagrane przy pomocy platformy 360 staną się wartościowym wzbogaceniem prezentacji towaru lub usługi. Tym sposobem oferta zostanie przedstawiona w sposób znacznie bardziej interesujący, przyciągający uwagę. Atrakcyjny obraz w głowie odbiorcy z kolei przekłada się na wyraźne wzrosty sprzedaży.
Aby wykorzystać maksymalny potencjał platformy 360, zachęcamy do skorzystania z oferty „Zróbmy to razem”. Oferujemy wynajem platform 360 dla osób prywatnych i firm na godziny lub na dni pod wskazany adres. Razem z platformą zapewniamy wsparcie naszego specjalisty, który na miejscu będzie aktywnie pomagać w obsłudze narzędzia. Dzięki temu możliwe będzie wykonanie zdjęcia lub nagrania kilkudziesięciu, a nawet kilkuset produktów w zaledwie kilka godzin. Tym sposobem otrzymasz kompletną bazę do prowadzenia kreatywnego marketingu i prawdopodobnie najbardziej rozrywkową formę sesji produktowej!